Bütünsel Özfarkındalık



BÜTÜNSEL ÖZFARKINDALIK


    Kişisel Gelişimciler için çok farklı yorumlar okuyorum. Kimine göre kendinin farkına vardığı ve gerçekten mutlu olmaya başladığı harika bir deneyim, kimine göre hiçbir işe yaramayan bir zaman kaybı. Bu farklı deneyimler de gerek bireysel gelişim gerekse kurumsal gelişim alanına kişilerin yaşadıkları bu duygular ile ya çok olumlu yansıyor ya da tamamen hayattan uzaklaştırılıyor.

     Zaman zaman çok kişisel gelişimcinin yüzlerce sayfa yazdığı kitaplarda anlattığı tek şeyin anda kalmak meselesi olması ve açıkçası “anda kal” mesajı için benim bir sürü anımı alması bana da çok samimi gelmiyor.

       Tüm bu olumlu&olumsuz yorumlar bir araya geldiğinde aklımdaki bütünsel özfarkındalık kavramı giderek daha da derinleşti.

   Müşterilerimle yaptığımız seanslarda, “ilerlediğimiz yolda” demek daha anlamlı geliyor, aldığım geribildirimlerde çok daha farklı bir boyut olduğunu gördüm. Bütünsellikten bahsediyoruz biz aslında. Ne sadece geçmiş aile-kalıtsal travmalardayız, ne sadece bilinçaltı, ne sadece şimdi şu an, ne de sadece gelecek, hedefler, stratejiler… Ben bir bütünüm algısıyla yola çıkıyoruz, nerede ne zaman hangi noktaya dokunmak gerekiyorsa oradayız. Bu nedenle bu sürece bir özkaşif olarak “Bütünsel Özfarkındalık” diyorum.

     Hangisinden vazgeçebiliriz ki, geçmişi değiştiremeyiz, ancak bende oluşturduğu olumsuz kayıtları olumlular ile değiştirebilirim. Çünkü geçmişim, öğrenmişliğim neyse onu yaşıyorum, serbest bırakmaz, bilinçaltımda gezinmesine izin verirsem bu döngüden farklı bir gelecek çıkmasını nasıl beklerim? Peki ya geçmişin sorunlarını veya geleceğin kaygılarını sürekli üzerimde taşırsam? Evet, şimdi’yi kaçırırım. Odağımdan uzaklaşırım. Fırsatları değerlendiremeyebilirim. Ya gelecek, aklım sürekli yarında, 1 sene, 10 sene sonrada ise? Evet, ya boş hayaller ya da endişe ve kaygı…

   Peki neye ihtiyacımız var? 

   Ben bir bütünüm, geçmiş – şimdi – gelecek, hepsi benim, benim hayatım…

  • Geçmiş, şüphesiz ki; deneyim olarak kazandırdıkları paha biçilemez, o halde kişisel olarak hedefim mutlu bir yaşam sürmek olduğuna göre kazandırdıklarını alıyor, bıraktığı olumsuz izleri ise serbest bırakıyorum.
  • Şimdi, şu ana odaklanmanın, hissetmenin dayanılmaz hafifliği. Her an bedenimin ve aklımın farkına varıyorum. Şimdi, şu an, buradayım. Sahip olduğum herşey için şükür ediyorum.
  • Gelecek, ne dersek diyelim bir yerlerde hep aklımızda. ……………. yaparsam ne olur? Ya başıma …………… gelirse? ……………… olmazsa ben ne yaparım? ….. Sorular, kaygılar, endişeler….
    Ve tabii ki hayaller…

    Sadece hayal etmekle hayaller gerçeğe dönüşür mü?
    Ne yapmalı?
    Hepimiz için hayatın tek bir formülü olabilir mi?
    Tek bir formülü olmasa bile, bir yolu var!
    Daha iyi bir hayat mümkün…

    Geçmiş hikayeni bırak, hayalini yarat, harekete geç ve quantum yaşa…

    Sevgilerimle
    Ayşe Nihan Tansuğ, MBA
    PCC & Master Trainer


#özkaşif #bütünselözfarkındalık #H2Q #quantum #bütünselkoçluk


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Koçluk, Koçluk, Nedir Bu Koçluk?

Danışan, Müşteri ve Koçi

Koçluk ve İş Yaşamına Katkıları